loader image

Cum să deosebim autenticul de kitsch

Comunitatea, grupul de oameni cu interese, credinţe sau norme de viaţă comune, are un rol esenţial în existenţa fiecăruia dintre noi. Ca urmare, este foarte important să cunoaştem comunitatea în care trăim, să-i descoperim comorile şi să le facem cunoscute şi altora.

O metodă extrem de atractivă de cunoaştere a comunităţii este vânătoarea de comori, adică parcurgerea unor puncte de control, pentru a descoperi patrimoniul cultural local. Participând la vânătoare vă veţi distra învăţând despre comunitatea voastră, veţi descoperi şi veţi promova comorile comunităţii, adică oamenii valoroşi, produsele şi serviciile autentice ale acesteia, veţi face fotografii, video-uri, veţi crea galerii audio-video virtuale, veţi explora comunitatea folosindu-vă toate simţurile (vizual, auditiv, tactil, olfactiv, gustativ).

Vânătoarea pe care v-o propunem are 10 puncte de control şi pentru a le parcurge, puteţi face echipe de câte 2 membri, fiecărei echipe revenindu-i câte un punct de control. Puteţi parcurge câte de puncte de control doriţi, iar, în cazul în care le parcurgeţi pe toate, veţi realiza proiectul Vânătoarea de comori.

Mai multe detalii

La acest punct de control misiunea voastră este să faceţi diferenţa dintre produsele autentice şi cele kitsch. Înainte de toate, căutaţi informaţii despre ce înseamnă un produs original şi unul kitsch! După aceea găsiţi un magazin/tarabă (sau orice alt loc) din zona voastră în care se vând suveniruri! Dacă magazinele/tarabele sunt închise, rugați prietenii, cunoștințele, rudele să vă ofere acest fel de produse! Sigur veți găsi! Identificați două produse autentice și două produse kitsch!

Faceți poză cu fiecare și realizaţi apoi un material audio-video (poate fi o înregistrare cu telefonul) în care să descrieți elementele care dau autenticitatea sau fac ca produsele să fie kitsch!

Încărcaţi materialele doveditoare într-un folder online.

Tradiții și obiceiuriFoarte mareO ziFără facilitare

Linkuri utile:

Seria „Vânătoarea de comori” a fost dezvoltată în cadrul proiectului GreenIMPACT și folosită ulterior de peste 30 de profesori și învățători în VIAȚA la țară, sezonul de iarnă, cu PEPCO România.

Program al Fundației Noi Orizonturi. Designed by Node.