Comunitatea, grupul de oameni cu interese, credinţe sau norme de viaţă comune, are un rol esenţial în existenţa fiecăruia dintre noi. Ca urmare, este foarte important să cunoaştem comunitatea în care trăim, să-i descoperim comorile şi să le facem cunoscute şi altora.
O metodă extrem de atractivă de cunoaştere a comunităţii este vânătoarea de comori, adică parcurgerea unor puncte de control, pentru a descoperi patrimoniul cultural local. Participând la vânătoare vă veţi distra învăţând despre comunitatea voastră, veţi descoperi şi veţi promova comorile comunităţii, adică oamenii valoroşi, produsele şi serviciile autentice ale acesteia, veţi face fotografii, video-uri, veţi crea galerii audio-video virtuale, veţi explora comunitatea folosindu-vă toate simţurile (vizual, auditiv, tactil, olfactiv, gustativ).
Vânătoarea pe care v-o propunem are 10 puncte de control şi pentru a le parcurge, puteţi face echipe de câte 2 membri, fiecărei echipe revenindu-i câte un punct de control. Puteţi parcurge câte de puncte de control doriţi, iar, în cazul în care le parcurgeţi pe toate, veţi realiza proiectul Vânătoarea de comori.
Povestiţi cu bunicii, cu părinţii sau cu vecinii voştri şi găsiţi un meşter popular din zona voastră!
Faceți o vizită meșterului, după ce ați sunat și i-ați spus scopul vizitei și ați stabilit o dată și o oră potrivită de povești.
Faceți un filmuleț video cu meșterul în acțiune, executând o îndeletnicire locală (olărit, minerit, sculptat, dogărit, încondeiatul ouălor etc)! Rugaţi-l, ca în timp ce lucrează, înainte sau după aceea, să vă povestească puţin despre istoricul meşteşugului respectiv! Gândiţi-vă la felul în care lucrează meşterul şi la felul în care s-ar desfăşura un proces de muncă în masă a produsului realizat de meşter!
Reîntors acasă, editați video-ul pentru o prezentare scurtă sau scrieți un text în care să redați povestea spusă de el.
Încărcaţi materialele doveditoare într-un folder online sau scrieți povestea într-un caiet-jurnal.
Seria „Vânătoarea de comori” a fost dezvoltată în cadrul proiectului GreenIMPACT și folosită ulterior de peste 30 de profesori și învățători în VIAȚA la țară, sezonul de iarnă, cu PEPCO România.
Program al Fundației Noi Orizonturi. Designed by Node.